Víme, které páry se dříve či později rozvedou!

Post date:

Author:

Category:

Mezi nejčastější důvody rozvodů patří nevěra, žárlivost, násilí v rodině, alkoholismus, nedostatek financí či nesoulad povah. Vědci však na základě různých dlouhotrvajících výzkumů přišli s jinými důvody.

Z výsledků dokonce vyvodili závěry, podle kterých se dá předpovědět, které páry se dříve či později rozvedou.

Kritický věk

Určit věk partnerů, ve kterém se páry nejčastěji rozvádějí věru není nejlehčí úkol. Statistiky však nepustí a hovoří jasnou řečí. Věděli jste, že nejvíce ohrožené jsou sňatky, kde měl jeden z dvojice 19 a méně let nebo 32 a více let? Znamená to, statisticky nejmenší rozvodovost je u manželství, kde měli partneři od 20 do 31 let. Zdá se, že věk ne “jen číslo”, jak se mnohdy říká.

Zaměstnání manžela

Překvapivé výsledky vyplynuly z jedné studie, kterou realizovali na Harvardské univerzitě v roce 2016. Zjistili, že mnohem více se rozvádějí dvojice, kde manžel nepracuje na plný úvazek. Pokud se nad tím zamyslíme, má to svou logiku. Ve společnosti stále převládá obraz muže jako živitele rodiny a stres, který souvisí s neschopností a nemožností materiální zajistit rodinu negativně ovlivňuje sebevědomí muže i na pohodu v rodině.

Nedokončená střední škola

Ano, i vzdělání má výrazný vliv na míru rozvodovosti. Statistiky se totiž celosvětově shodují v tom, že nejméně rozvod ohrožuje dvojice, kde mají muž i žena ukončenou vysokou školu. Naopak, rozvede se až zhruba 50% manželství, kde jeden z dvojice nemá dokončenou ani střední školu.

Manuál pro výběr pravého partnera: Co vám může pomoci?

“Nemáme žádný problém”
Měli jste už někdy partnera, který popíral jakýkoli problém, vše zatloukal a na vše se snažil dívat přes růžové brýle? Skrývání problémů pod koberec, popírání neshod a snaha ve stylu “jen aby dobře bylo” patří mezi nejrizikovější strategie, co se týče rozvodovosti.

Psycholog Ted Huston během 13 let pozoroval a zkoumal až 168 manželství. Jeho závěrečná zpráva obsahovala například zjištění, že páry, které se rozvedli po 7 a více letech manželství se často stěžovali na to, že minimálně jeden z partnerů nebyl schopen ani ochoten mluvit o problémech, zakrýval jejich, bagatelizoval a vykresloval vztah jako bezkonfliktní.

Absence hádek

Pokud se partneři mermomocí snaží hádkám vyhnout nebo nevyužívají pravidla konstruktivní hádky, ale vzájemného osočování a nadávání si, manželství je na nejlepší cestě k rozvodu. Popírání konfliktů či situace, kdy vy vyjadřujete svůj názor a druhá strana pouze mlčí, je jednou z nejčastějších příčin rozvodů. Určitě proto nevyhýbejte konfliktům a jejich konstruktivním řešením. Pro fungující vztah jsou opravdu nezbytné.

Skutečně se vám uleví, když se mu pomstí?

Genetika a výchova

Představte si, že podle nejnovějších výzkumů může být rozvodovost ukryta iv genech. Vědci zjistili, že genetické faktory představují mezigenerační přenos rozvodu. Pro páry s těmito predispozicemi je proto lepší, jestliže se v terapii zaměří na práci s osobnostními rysy, které jsou geneticky propojeny s rozvodem. Jsou to zejména vysoké hodnoty negativních emocí, nízké sebeovládání, emocionální nestabilita a impulzivnost.

INSTAGRAM

Kdo chce zažít romantiku, vyzkouší let balonem

Někteří tvrdí, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu. To ale neměli možnost vyzkoušet si pohled...

Jak vypadá emocionální nevěra

Co je horší - fyzická nebo psychická nevěra? Co je větší zrada, pokud se s...

Tajemství vydařeného vztahu: Závěry nejnovějších výzkumů vás překvapí!

Tajemství dlouhodobého a vydařeného vztahu se snaží lidé najít celé generace. Každý tvrdí něco jiného....

Kaligrafie a její zajímavosti

Kaligrafie se ve východních zemích považuje za velmi cenné umění. U nás se kaligrafie stala koníčkem mnoha lidí. Ovšem jsou tu i...

Speciality české kuchyně nás nikdy nenechají chladnými

S manželem se považujeme za gurmány, kteří velmi rádi ochutnávají jídlo všeho druhu. Za svůj život jsme ochutnali téměř všechny světové kuchyně, a...

Sledování cen konkurence vás postrčí o krůček dopředu před ostatní

Budování značky je přidanou hodnotou k produktům, které nabízíte, nebo službám, jež chcete poskytnout spotřebitelům. Nejde o pouhý výrobek zhotovený v továrně,...