Rozhodli jste se vstoupit do podnikatelské řeky? Pak je vaším cílem budovat brand. Jenže co to vlastně je? A skutečně kvůli němu potřebuju shromažďovat firemní zkušenosti? Hodnocení firem už přece nikdo nečte, nebo ano? Pojďme si tedy na všechno odpovědět!
více v článku...
Co je to brand?
Pokud už o vlastním podnikání uvažujete nějaký ten pátek, pak jste se se slovíčkem brand už pravděpodobně setkali. Jsou na něj mířené kampaně, které mají za úkol zvyšovat povědomí o značce nebo případně dosah. A pokud dojde k naplnění obou cílů, rázem vám to může přinést vícero peněz.
O brandu se hovoří především v kruhu živnostníků čili osob samostatně výdělečně činných, o kterých se také často říká, že stojí na volné noze. Budovat brandem se v tomto ohledu myslí budování svého vlastního jména, a to obecně ve světě, nejen na sociálních sítích.
Takzvaný brand je nutné budovat především proto, abyste se radovali z úspěchu. Když vás budou lidé znát, rázem budou vědět, jaké služby nabízíte a budou se na vás moct obrátit, pokud o vaše služby budou mít zájem. Díky kvalitně vybudovanému brandu se nebudete muset bát zvýšit své ceny, protože ona poptávka zkrátka bude. Budete totiž vidět a budou vás lidé znát. A to je klíčové zjištění.
Pozor na reference
Jen je ale důležité, abyste si brand stavěli na pozitivních recenzích. Když s vámi lidé přijdou poprvé do kontaktu, to, co udělají, je logicky to, že si přečtou reference s vámi spojené. Jinými slovy se budou zajímat o kvalitu služeb. Musíte tedy prokázat, že skutečně kvalitní služby nabízíte. A s čím jiným vyrukovat, než se zkušenostmi dřívějších klientů?
Takže ano, hodnocení a firemní zkušenosti jsou stále velice důležité, a to i v případě, že budujete vlastní brand čili vlastní jméno. Nebojte se hlavně požádat si o referenci, zejména pokud víte, že spokojenost je na obou stranách.