Jak na pohovoru získat důvěru svého budoucího zaměstnavatele?

Post date:

Author:

Category:

Důvěra je hlavní součástí všech vztahů. A ani vztah mezi uchazečem o pracovní místo a náborářem nebo budoucím zaměstnavatelem, není výjimkou. V pracovním prostřední je důvěra velmi potřebným prvkem, a pokud se dokáže nastolit už během pohovoru, je to jen dobře! Samozřejmě, že při přijímacím řízení se náboráři řídí spoustou kritérií, vašimi schopnostmi, zkušenostmi, vzděláním a podobně. Když si vás ale zapamatují jako někoho, kdo jim přijde spolehlivý, sympatický a zodpovědný, vaše šance na přijetí vzrostou. Jak vzbudit co největší důvěru i v rámci tak krátkého setkání?

Přijďte připravení

Připravenost a cílevědomost jsou velmi ceněné vlastnosti. Pokud dorazíte na pohovor včas, upravení, budete mluvit k věci, tak že bude jasné, že se ve svém oboru vyznáte a budete znát informace o firmě, do které se hlásíte, zanecháte dobrý dojem. Před pohovorem si projděte webové stránky firmy, do níž se hlásíte, zkuste o firmě najít i nějaké co nejaktuálnější informace, které jsou na internetu k sehnání. Pokud se dostanete k seznamu jejich zaměstnanců, můžete si prohlédnout jejich profily, abyste získali představu o tom, jaký typ pracovníků ve firmě převládá a co nejspíše od svých zaměstnanců očekávají.

Věřte si

Projevte zdravou sebedůvěru. Nepřežeňte to, abyste nepůsobili namyšleně nebo arogantně, ale na druhou stranu se pokud možno i vyvarujte tomu, že byste působili jako zakřiknutá šedá myška. Pokud projevíte zdravou míru sebedůvěry, ukážete svému zaměstnavateli, že si dokážete stát za svým i když jde do tuhého. Dostatečná příprava před pohovorem by vám se sebedůvěrou měla pomoci.

Využívejte neverbální komunikaci

Hlídejte si svá gesta a neverbální komunikaci tak, aby vaše odpovědi podpořily a nebyly s nimi v rozporu. Před začátkem pohovoru se zhluboka nadechněte a narovnejte se, pomůže vám to se uklidnit, zkoncentrovat a dodat si odvahu. V průběhu pohovoru se pak snažte vyvarovat přehnaně ochranných pozic, jako je zkřížení rukou na prsou nebo jejich sepětí za zády. Můžete zkusit i mírně zrcadlit gesta zaměstnavatele – pokud při mluvení gestikuluje a používá ruce, zkuste je také zapojit.

TIP: zajímavé nabídky práce naleznete také v Liberci

Jak ušetřit při koupi notebooku

0
Sháníte nový notebook? Podle kterých kritérií byste se měli řídit a proč by cena neměla být tím...

Nevíte, jakým šperkem potěšit svou lásku? Vsaďte na bílé zlato

0
Nezáleží na tom, jestli se bavíme o období pravěku, starověku, středověku, či spíše dvacátém prvním století, lidé...

Čas, kdy je LEGO skutečně velmi užitečné

0
Víte, kdy je LEGO skutečně užitečné? Jedná se hlavně o chvíle, kdy se na něho skutečně můžeme...